معرفی دپارتمان MBA

برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار (با ٨ گرایش تخصصی)، به لحاظ ساختاری زیر نظر مدیر برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار و با ساختار ماتریسی با مشارکت اعضای وابسته از گروه‌های تخصصی دانشکده اجرا می‌گردد.

برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار دارای ٤٨ واحد (١٤ درس ٣ واحدی و ٦ واحد پایان نامه) است. در ابتدا دانشجویان ١٠ درس اصلی ٣ واحدی مرتبط با مباحث مدیریت و کسب و کار (شامل رهبری سازمانی، اقتصاد کسب و کار، تحلیل گری کسب و کار، توسعه و طراحی مدل کسب و کار، و دروس مرتبط با کارکردهای عمومی مدیریت نظیر مدیریت استراتژیک، مدیریت عملیات، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مالی شرکتی) می‌گذرانند و سپس ٤ درس اختیاری مرتبط با گرایش از بسته ١٢ درس تخصصی اختیاری مرتبط با گرایش خود انتخاب می‌نمایند.

ضمناً این امکان وجود دارد که دانشجویان به جای ٦ واحد پایان نامه، ٢ درس ٣ واحدی تخصصی اختیاری از گرایش خود یا گرایش دوم مورد علاقه خود، انتخاب نمایند و دوره خود را آموزش محور به پایان رسانند.

 

  • رشته گرایش‌های دپارتمان 

١- کارشناسی ارشد MBA گرایش استراتژی (همراه با بسته اختیاری حاکمیت شرکتی)

٢- کارشناسی ارشد MBA گرایش بازاریابی (همراه با بسته اختیاری بازاریابی دیجیتال)

٣- کارشناسی ارشد MBA گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی (همراه با بسته اختیاری رهبری سازمانی)

٤- کارشناسی ارشد MBA گرایش سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات (همراه با بسته اختیاری کسب و کار دیجیتال)

٥- کارشناسی ارشد MBA گرایش عملیات و زنجیره تأمین (همراه با بسته اختیاری مدیریت پروژه)

٦- کارشناسی ارشد MBA گرایش فناوری (همراه با بسته اختیاری کسب و کار فناورانه )

٧- کارشناسی ارشد MBA گرایش مالی (همراه با بسته اختیاری مهندسی مالی)

٨- کارشناسی ارشد MBA گرایش انرژی (همراه با بسته اختیاری نفت و گاز)‌‌‌‌‌‌‌

 

  • تاریخچه دپارتمان 

تاریخچه این دپارتمان به تشکیل گروه MBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در آذرماه سال ١٣٩٢ باز می‌گردد. پس از ٤ سال فعالیت، در سال ١٣٩٧ گروه MBA با گروه مدیریت بازرگانی ادغام گردید. نهایتاً با ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت، و با تشکیل دانشکده مدیریت کسب و کار دانشکدگان مدیریت در سال ١٤٠٢ دپارتمان MBA تحت سرپرستی مدیر برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار و با یک ساختار ماتریسی با اعضای وابسته از گروه‌های تخصصی در دانشکده مدیریت کسب و کار تشکیل گردید.

 

  • اهداف و مأموریت‌های دپارتمان 

١- طراحی و اجرای برنامه‌های کارشناسی ارشد MBA با گرایش‌های متنوع در کلاس جهانی و بهره گیری از روش‌های یادگیری فعال

٢- کمک به حل مسائل کسب و کارها و شرکت‌های تجاری، صنعتی و مالی از طریق پژوهش‌های کاربردی

٣- مشارکت در توسعه صنعتی ایران و کمک به تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای فناوری پایه در کشور

اعضای هیأت علمی

* سرپرست دپارتمان MBA

١- دكتر حامد وارث- مدير برنامه MBA دانشكده مديريت كسب و كار

vares@ut.ac.ir

 

* بخش توسعه كسب و كار

١- دكتر آيدين سلام زاده (دبير تخصصي بخش Business Development)

salamzadeh@ut.ac.ir

* بخش استراتژي

١- دكتر علي حيدري (دبير تخصصي گرايش Strategy)

aheidary@ut.ac.ir

٢- دكتر حامد وارث

vares@ut.ac.ir

* بخش بازاريابي

١- دكتر امين عطاري (دبير تخصصي گرايش Marketing)

aminattari@ut.ac.ir

٢- دكتر امير خانلري

khanlari@ut.ac.ir

* بخش رفتار سازماني و منابع انساني

١- دكتر مهرداد استيري (دبير تخصصي گرايش OB/HR)

mehrdadstiri@ut.ac.ir

٢- دكتر رحمت اله قلي پور

rgholipor@ut.ac.ir

* بخش سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات

١- دكتر ايوب محمديان (دبير تخصصي گرايش IS/IT)

mohamadian@ut.ac.ir

٢- دكتر نسترن حاجي حيدري

nhheidari@ut.ac.ir

* بخش عمليات و زنجيره تأمين

١- دكتر روزا هنديجاني (دبير تخصصي گرايش Operation/Supply Chain )

Roza.hendijani@ut.ac.ir

٢- دكتر محمد رضا تقي زاده يزدي

mrtaghizadeh@ut.ac.ir

* بخش فناوري

١- دكتر اسماعيل جعفر پناه (دبير تخصصي گرايش Technology )

jafarpanah@ut.ac.ir

٢- دكتر نيما مختارزاده

mokhtarzadeh@ut.ac.ir

* بخش مالي

١- دكتر علي نمكي (دبير تخصصي گرايش Finance)

alinamaki@ut.ac.ir

٢- دكتر سعيد فلاح پور

Falahpor@ut.ac.ir

* بخش انرژي

١- دكتر عطااله هرندي (دبير تخصصي گرايش Energy )

harandi@ut.ac.ir

٢- دكتر عاليه كاظمي

aliyehkazemi@ut.ac.ir

* مشاورين امور بين المللي ‌‌‌‌‌

١- دكتر مسعود كيماسي

Masoud.keimasi@dmu.ac.uk

٢- دكتر حنان عموزاد

h.m.amoozad@bham.ac.uk