دپارتمان MBA - fbm- دانشکده مدیریت کسب و کار
کاتالوگ MBA - سال 1403
معرفی دپارتمان MBA
برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار (با ٨ گرایش تخصصی)، به لحاظ ساختاری زیر نظر مدیر برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار و با ساختار ماتریسی با مشارکت اعضای وابسته از گروههای تخصصی دانشکده اجرا میگردد.
برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار دارای ٤٨ واحد (١٤ درس ٣ واحدی و ٦ واحد پایان نامه) است. در ابتدا دانشجویان ١٠ درس اصلی ٣ واحدی مرتبط با مباحث مدیریت و کسب و کار (شامل رهبری سازمانی، اقتصاد کسب و کار، تحلیل گری کسب و کار، توسعه و طراحی مدل کسب و کار، و دروس مرتبط با کارکردهای عمومی مدیریت نظیر مدیریت استراتژیک، مدیریت عملیات، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مالی شرکتی) میگذرانند و سپس ٤ درس اختیاری مرتبط با گرایش از بسته ١٢ درس تخصصی اختیاری مرتبط با گرایش خود انتخاب مینمایند.
ضمناً این امکان وجود دارد که دانشجویان به جای ٦ واحد پایان نامه، ٢ درس ٣ واحدی تخصصی اختیاری از گرایش خود یا گرایش دوم مورد علاقه خود، انتخاب نمایند و دوره خود را آموزش محور به پایان رسانند.
- رشته گرایشهای دپارتمان
١- کارشناسی ارشد MBA گرایش استراتژی (همراه با بسته اختیاری حاکمیت شرکتی)
٢- کارشناسی ارشد MBA گرایش بازاریابی (همراه با بسته اختیاری بازاریابی دیجیتال)
٣- کارشناسی ارشد MBA گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی (همراه با بسته اختیاری رهبری سازمانی)
٤- کارشناسی ارشد MBA گرایش سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات (همراه با بسته اختیاری کسب و کار دیجیتال)
٥- کارشناسی ارشد MBA گرایش عملیات و زنجیره تأمین (همراه با بسته اختیاری مدیریت پروژه)
٦- کارشناسی ارشد MBA گرایش فناوری (همراه با بسته اختیاری کسب و کار فناورانه )
٧- کارشناسی ارشد MBA گرایش مالی (همراه با بسته اختیاری مهندسی مالی)
٨- کارشناسی ارشد MBA گرایش انرژی (همراه با بسته اختیاری نفت و گاز)
- تاریخچه دپارتمان
تاریخچه این دپارتمان به تشکیل گروه MBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در آذرماه سال ١٣٩٢ باز میگردد. پس از ٤ سال فعالیت، در سال ١٣٩٧ گروه MBA با گروه مدیریت بازرگانی ادغام گردید. نهایتاً با ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت، و با تشکیل دانشکده مدیریت کسب و کار دانشکدگان مدیریت در سال ١٤٠٢ دپارتمان MBA تحت سرپرستی مدیر برنامه MBA دانشکده مدیریت کسب و کار و با یک ساختار ماتریسی با اعضای وابسته از گروههای تخصصی در دانشکده مدیریت کسب و کار تشکیل گردید.
- اهداف و مأموریتهای دپارتمان
١- طراحی و اجرای برنامههای کارشناسی ارشد MBA با گرایشهای متنوع در کلاس جهانی و بهره گیری از روشهای یادگیری فعال
٢- کمک به حل مسائل کسب و کارها و شرکتهای تجاری، صنعتی و مالی از طریق پژوهشهای کاربردی
٣- مشارکت در توسعه صنعتی ایران و کمک به تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای فناوری پایه در کشور
اعضای هیأت علمی
* سرپرست دپارتمان MBA
١- دكتر حامد وارث- مدير برنامه MBA دانشكده مديريت كسب و كار
* بخش توسعه كسب و كار
١- دكتر آيدين سلام زاده (دبير تخصصي بخش Business Development)
salamzadeh@ut.ac.ir
* بخش استراتژي
١- دكتر علي حيدري (دبير تخصصي گرايش Strategy)
aheidary@ut.ac.ir
٢- دكتر حامد وارث
vares@ut.ac.ir
* بخش بازاريابي
١- دكتر امين عطاري (دبير تخصصي گرايش Marketing)
aminattari@ut.ac.ir
٢- دكتر امير خانلري
khanlari@ut.ac.ir
* بخش رفتار سازماني و منابع انساني
١- دكتر مهرداد استيري (دبير تخصصي گرايش OB/HR)
mehrdadstiri@ut.ac.ir
٢- دكتر رحمت اله قلي پور
rgholipor@ut.ac.ir
* بخش سيستمهاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات
١- دكتر ايوب محمديان (دبير تخصصي گرايش IS/IT)
mohamadian@ut.ac.ir
٢- دكتر نسترن حاجي حيدري
nhheidari@ut.ac.ir
* بخش عمليات و زنجيره تأمين
١- دكتر روزا هنديجاني (دبير تخصصي گرايش Operation/Supply Chain )
Roza.hendijani@ut.ac.ir
٢- دكتر محمد رضا تقي زاده يزدي
mrtaghizadeh@ut.ac.ir
* بخش فناوري
١- دكتر اسماعيل جعفر پناه (دبير تخصصي گرايش Technology )
jafarpanah@ut.ac.ir
٢- دكتر نيما مختارزاده
mokhtarzadeh@ut.ac.ir
* بخش مالي
١- دكتر علي نمكي (دبير تخصصي گرايش Finance)
alinamaki@ut.ac.ir
٢- دكتر سعيد فلاح پور
Falahpor@ut.ac.ir
* بخش انرژي
١- دكتر عطااله هرندي (دبير تخصصي گرايش Energy )
harandi@ut.ac.ir
٢- دكتر عاليه كاظمي
aliyehkazemi@ut.ac.ir
* مشاورين امور بين المللي
١- دكتر مسعود كيماسي
Masoud.keimasi@dmu.ac.uk
٢- دكتر حنان عموزاد
h.m.amoozad@bham.ac.uk