گروههای آموزشی

  • تاریخچه: گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌وکار که منشعب از گروه مدیریت بازرگانی سابق است، از قدیمی‌ترین حوزه های مورد توجه دانشکده مدیریت سایق و دانشکدگان مدیریت امروزی است که از بدو تأسیس در سال 1334 شروع به فعالیت کرد. این گروه در ابتدا به‌عنوان بخشی از گروه مدیریت بازرگانی شناخته می‌شد، اما از سال 1402 و به دنبال تغییرات ساختاری دانشکده مدیریت و گسترش آن به دانشکدگان مدیریت، جهت توسعه هرچه بیش‌تر کیفیتی آموزشی و پژوهشی، پاسخ به نیازهای تخصصی صنعت و همکاری تخصصی‌تر به یک گروه مستقل تبدیل‌شده است.

 


  • اهداف و مامویت های گروه: مأموریت گروه استراتژی و سیاستگذاری کسب‌وکار، ایجاد محیط یادگیری است که در آن تفکر استراتژیک، تفکر طراحی، تفکر انتقادی و... جهت ایجاد نوآوری و رهبری را ترویج می‌کند. با ارائه برنامه‌های آکادمیک دقیق و درگیر شدن در تحقیقات کاربردی، گروه قصد دارد رهبرانی را برای کسب‌وکارهای آینده پرورش دهد که می‌توانند چالش‌های استراتژیک را مدیریت، موفقیت سازمانی را تضمین و به جامعه کمک کنند.

    هدف و مقصود گروه استراتژی و سیاستگذاری کسب‌وکار دانشگاه تهران ارائه آموزش جامع و پیشرفته در زمینه مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار است. این دانشکده به تجهیز دانشجویان به دانش، مهارت‌ها و ابزارهای لازم جهت تحقق اهداف سازمانی در دنیای پیچیده و به‌سرعت در حال تغییر اختصاص دارد.

    دانشکده در تلاش است تا طیف متنوعی از دوره‌ها و برنامه‌ها را ارائه دهد که جنبه‌های مختلف مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار، ازجمله برنامه‌ریزی استراتژیک، حاکمیت شرکتی، استراتژی‌های کسب‌وکار بین‌المللی، تصمیم‌گیری، حل مساله و تغییرات سازمانی را پوشش می‌دهد. از طریق ترکیبی از مبانی نظری، مطالعات موردی عملی و فرصت‌های یادگیری تجربی و کارگاهی، دانشجویان به درک عمیقی از نحوه تدوین و اجرای استراتژی‌های تجاری مؤثر دست می‌یابند.

    علاوه بر این، دانشکده درگیر فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی برای پیشبرد دانش و درک مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار است. اعضای هیئت‌علمی با انتشار مقالات پژوهشی تأثیرگذار، ارائه در کنفرانس‌ها و همکاری با بخش‌های صنعتی برای رسیدگی به چالش‌های دنیای واقعی، فعالانه به جامعه دانشگاهی کمک می‌کنند.

    درنهایت، گروه استراتژی و سیاستگذاری بازرگانی با پرورش فارغ‌التحصیلانی که دارای تفکر استراتژیک، ارزش‌های اخلاقی و توانایی نوآوری و سازگاری در محیط‌های کسب‌وکار پویا هستند، قصد دارد آینده کسب‌وکار را شکل دهد.

 


  • رشته های ارائه شده توسط گروه: در حال حاضر گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌وکار در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق برگزاری آزمون سراسری و همچنین استعدادهای درخشان، اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های زیر می‌نماید:
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت استراتژیک
  • کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار، گرایش مدیریت استراتژیک
  • دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی و راهبردی، گرایش سیاست‌گذاری بازرگانی
  • دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی وراهبردی، گرایش مدیریت راهبردی

لازم به توضیح است برنامه پذیرش و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی رشته جدید و کاربردی با عنوان مدیریت تحلیل گری کسب‌وکار در دستور کار دانشکده قرار دارد که بعد از طی مراحل نهایی و تصویب، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز، دانشکده برنامه طراحی رشته استراتژی با هفت زیر گرایش را در دستور کار خود قرار داده است.

 


 
  تصویر نام نام خانوادگی مرتبه تلفن نشانی دفتر پست الکترونیکی نمایه

 

مدیرگروه

محمدعلی شاه حسینی استاد 61117789 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 47 shahhoseini@ut.ac.ir مشاهده
  علی حیدری استادیار 61117757 ساختمان امام رضا - اتاق 417 aheidary@ut.ac.ir مشاهده
  علی دیواندری استاد 61117674 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 61 divandari@ut.ac.ir مشاهده
    محمدعلی فلاح استادیار   مدیریت کسب و کار-بال غربی-نیم طبقه پایین    
  رحمت الله قلی پور سوته استاد 61117771 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 62 rgholipor@ut.ac.ir مشاهده
  سیدحامد وارث استادیار 88003575 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 37 vares@ut.ac.ir مشاهده
  عطاءاله هرندی استادیار 09122806817 دانشکده مدیریت کسب و کار-نیم طبقه بالا-اتاق 130 harandi@ut.ac.ir مشاهده
  روزا هندیجانی دانشیار 61117711 دانشکده مدیریت کسب و کار- بال شرقی-نیم‌طبقه بالا rosa.hendijani@ut.ac.ir مشاهده

 

 

 

  • تاریخچه گروه: گروه مدیریت رسانه و ارتباطات کسب و کار تا پیش از سال 1401 به عنوان بخشی از گروه آموزشی مدیریت بازرگانی فعالیت می‌کرد و از سال 1401 و طبق برنامه اصلاح ساختاری دانشکده و با گسترش حیطه فعالیت‌ها، توسعه از طریق ایجاد گرایش‌های جدید و تقویت بنیه علمی همچون تاسیس نشریه علمی، اعضای وابسته، همکاری‌های بین‌المللی و دریافت تقاضاهای پژوهش‌های کاربردی به یک گروه مستقل تبدیل شد.


  • اهداف و ماموریت‌های گروه: گروه مدیریت رسانه و ارتباطات کسب و کار از توسعه حیطه فعالیت‌های گروه مدیریت رسانه ایجاد شده است و به دو حوزه اصلی مدیریت رسانه، که دیدگاه کاملا مدیریتی و کسب و کار محور به صنعت رسانه دارد؛ و ارتباطات کسب و کار که به نیازهای شرکت‌ها و کسب و کارها در زمینه‌هایی همچون تبلیغات، برندسازی و ترمیم برند، پاسخگویی به مشتریان و ذینفعان، مدیریت کارآمد و نوین روابط عمومی، و سایر شکل‌های ارتباطات تجاری سازمان‌ها می‌پردازد. از این رو دانش‌آموختگان این حوزه نسبتا جدید، تقاضای خوبی در بازار کار در حوزه‌های مربوطه را دارا هستند.


  • رشته‌های ارائه شده توسط گروه:

           مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد مدیریت رسانه

           مقطع دکتری: دکتری مدیریت رسانه


 

 

  تصویر نام نام خانوادگی مرتبه تلفن نشانی دفتر پست الکترونیکی نمایه

 

مدیرگروه

داتیس خواجه ئیان دانشیار 61117657 دانشکده مدیریت کسب و کار، ضلع غربی، راهروی پایین، اتاق 140 khajeheian@ut.ac.ir مشاهده
 
 
افشین امیدی استادیار   مدیریت کسب و کار-بال غربی-نیم طبقه پایین aomidi@ut.ac.ir مشاهده
  منوچهر انصاری دانشیار 61117699 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 56 mansari@ut.ac.ir مشاهده
  نسترن حاجی حیدری دانشیار 61117726 ساختمان امام رضا- اتاق 405 nhheidari@ut.ac.ir مشاهده
  طاهر روشندل اربطانی استاد 61117725 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 36 arbatani@ut.ac.ir مشاهده
  آیدین سلام زاده استادیار 61117664 دانشکده مدیریت کسب و کار، ضلع غربی salamzadeh@ut.ac.ir مشاهده
  سیدمهدی شریفی دانشیار 61117786 ساختمان امام رضا- اتاق 411 sharifee@ut.ac.ir مشاهده
  مسعود کیماسی استادیار 61117749 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 48 keimasi@ut.ac.ir مشاهده

 

  • تاریخچه

رشته بازاریابی از رشته‌های بسیار مهم در بسیاری از دانشکده‌های کسب‌وکار دنیاست و قدمتی بسیار طولانی دارد. از نظر دانشگاهی، پیدایش این علم  به سال 1902 باز می‌گردد که برای نخستین بار در دانشگاه میشیگان بازاریابی به عنوان یک درس در رشته اقتصاد ارائه شد. با توسعه این رشته و نیاز بازارهای مدرن امروزی، به عنوان رشته‌ای مستقل توسعه یافت. در ایران نیز این رشته در گروه مدیریت بازرگانی به عنوان یکی از گرایش‌های رشته مدیریت مدیریت بازرگانی سال‌ها تدریس شده است و با تلاش‌های استادان برجسته‌ای همچون دکتر سیدرضا سیدجوادین، دکتر طهمورث حسنقلی‌پور، دکتر محسن نظری، دکتر محمد حقیقی و مرحوم دکتر داور ونوس توانست جایگاه خود را در میان گرایش‌های مختلف مدیریت بازرگانی به دست آورد. در سال‌های گذشته، رشته بازاریابی تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرده است و با اضافه شدن دروس تخصصی‌ همچون رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی صنعتی، بازاریابی بین‌الملل، قیمت‌گذاری و غیره برای نخستین بار در کشور توانست نقش قابل توجهی در پاسخ به نیازهای جدید بازار کار ایفا کند و سایر دانشگاه‌های کشور نیز با الگوبرداری از دانشکده مدیریت این رشته را توسعه داده‌اند. در حال حاضر، گروه بازاریابی به عنوان یک گروه مستقل در سال 1402 به دنیال توسعه این رشته با توجه به نیازهای جدید بازارکار و صنعت در کشور است.

 


  • اهداف و ماموریت های گروه

گروه بازاریابی ماموریت اصلی خود را تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کسب‌وکارهای فعال در صنایع مختلف به مشاغلی همچون فروش، تبلیغات، ارتباطات بازاریابی، برندینگ، قیمت‌گذاری، سیستم‌های توزیع، بازاریابی دیجیتال، رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی صنعتی، بازاریابی بین‌الملل، تحقیقات بازار، مباحث استراتژیک بازار و غیره تعریف کرده است. این گروه، در راستای این ماموریت خود، چهار هدف کلیدی تعریف کرده است: اول) تولید دانش بازاریابی در تراز دانشگاه‌های معتبر جهانی به منظور پاسخ به نیاز کسب‌وکارهای مختلف، دوم) ارتباط با صنایع مختلف جهت آشنایی با مسائل و چالش‌های کسب‌وکار و ارائه راه‌حل برای این چالش‌های در قالب مشاوره و پژوهش و همچنین انتقال تجارب ارزشمند صنعت به دانشجویان، سوم) توسعه رشته‌های جدید بازاریابی متناسب با تحولات روز علم بازاریابی و نیازهای بازار، چهارم) تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده برای پاسخ به نیازهای بازار کار

 


  • رشته های ارائه شده توسط گروه

    گروه بازاریابی در حال حاضر رشته‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • مقطع کارشناسی: مدیریت بازرگانی
  • مقطع کارشناسی ارشد:
    • مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
    • مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین‌الملل
    • مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیکی
    • مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
    • MBA گرایش بازاریابی
    • MBA مدیریت منابع انسانی
  • مقطع دکترا: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

 


 

  تصویر نام نام خانوادگی مرتبه تلفن نشانی دفتر پست الکترونیکی نمایه

 

مدیرگروه

محسن نظری استاد 61115672 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 59 mohsen.nazari@ut.ac.ir مشاهده
  هاشم آقازاده دانشیار 61117624 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 40 haghazadeh@ut.ac.ir مشاهده
  مهرداد استیری دانشیار 61117724 ساختمان امام رضا- اتاق 502 mehrdadstiri@ut.ac.ir مشاهده
  محمدرحیم اسفیدانی دانشیار 61117779 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 43 esfidani@ut.ac.ir مشاهده
  طهمورث حسنقلی‌پور یاسوری استاد 61117763 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 27 thyasory@ut.ac.ir مشاهده
  امیر خانلری دانشیار 61117794 ساختمان امام رضا- اتاق 517 khanlari@ut.ac.ir مشاهده
  سیدرضا سیدجوادین استاد 61117673 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 60 rjavadin@ut.ac.ir مشاهده
  امین عطاری استادیار 61117622 دانشکده مدیریت کسب و کار-بال غربی-نیم طبقه بالا-اتاق 128 aminattari@ut.ac.ir مشاهده

 

  • تاریخچه:

 


  • اهداف و مامویت های گروه:

 


  • رشته های ارائه شده توسط گروه: