معرفی گروه

  • تاریخچه

گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌وکار که منشعب از گروه مدیریت بازرگانی سابق است، از قدیمی‌ترین حوزه های مورد توجه دانشکده مدیریت سایق و دانشکدگان مدیریت امروزی است که از بدو تأسیس در سال 1334 شروع به فعالیت کرد. این گروه در ابتدا به‌عنوان بخشی از گروه مدیریت بازرگانی شناخته می‌شد، اما از سال 1402 و به دنبال تغییرات ساختاری دانشکده مدیریت و گسترش آن به دانشکدگان مدیریت، جهت توسعه هرچه بیش‌تر کیفیتی آموزشی و پژوهشی، پاسخ به نیازهای تخصصی صنعت و همکاری تخصصی‌تر به یک گروه مستقل تبدیل‌شده است.

 


  • اهداف و ماموریت های گروه

مأموریت گروه استراتژی و سیاستگذاری کسب‌وکار، ایجاد محیط یادگیری است که در آن تفکر استراتژیک، تفکر طراحی، تفکر انتقادی و... جهت ایجاد نوآوری و رهبری را ترویج می‌کند. با ارائه برنامه‌های آکادمیک دقیق و درگیر شدن در تحقیقات کاربردی، گروه قصد دارد رهبرانی را برای کسب‌وکارهای آینده پرورش دهد که می‌توانند چالش‌های استراتژیک را مدیریت، موفقیت سازمانی را تضمین و به جامعه کمک کنند.

هدف و مقصود گروه استراتژی و سیاستگذاری کسب‌وکار دانشگاه تهران ارائه آموزش جامع و پیشرفته در زمینه مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار است. این دانشکده به تجهیز دانشجویان به دانش، مهارت‌ها و ابزارهای لازم جهت تحقق اهداف سازمانی در دنیای پیچیده و به‌سرعت در حال تغییر اختصاص دارد.

دانشکده در تلاش است تا طیف متنوعی از دوره‌ها و برنامه‌ها را ارائه دهد که جنبه‌های مختلف مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار، ازجمله برنامه‌ریزی استراتژیک، حاکمیت شرکتی، استراتژی‌های کسب‌وکار بین‌المللی، تصمیم‌گیری، حل مساله و تغییرات سازمانی را پوشش می‌دهد. از طریق ترکیبی از مبانی نظری، مطالعات موردی عملی و فرصت‌های یادگیری تجربی و کارگاهی، دانشجویان به درک عمیقی از نحوه تدوین و اجرای استراتژی‌های تجاری مؤثر دست می‌یابند.

علاوه بر این، دانشکده درگیر فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی برای پیشبرد دانش و درک مدیریت استراتژیک و سیاست‌گذاری کسب‌وکار است. اعضای هیئت‌علمی با انتشار مقالات پژوهشی تأثیرگذار، ارائه در کنفرانس‌ها و همکاری با بخش‌های صنعتی برای رسیدگی به چالش‌های دنیای واقعی، فعالانه به جامعه دانشگاهی کمک می‌کنند.

درنهایت، گروه استراتژی و سیاستگذاری بازرگانی با پرورش فارغ‌التحصیلانی که دارای تفکر استراتژیک، ارزش‌های اخلاقی و توانایی نوآوری و سازگاری در محیط‌های کسب‌وکار پویا هستند، قصد دارد آینده کسب‌وکار را شکل دهد.


 


  • رشته های ارائه شده توسط گروه

در حال حاضر گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌وکار در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق برگزاری آزمون سراسری و همچنین استعدادهای درخشان، اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های زیر می‌نماید:

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت استراتژیک
  • کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار، گرایش مدیریت استراتژیک
  • دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی و راهبردی، گرایش سیاست‌گذاری بازرگانی
  • دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی وراهبردی، گرایش مدیریت راهبردی

لازم به توضیح است برنامه پذیرش و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی رشته جدید و کاربردی با عنوان مدیریت تحلیل گری کسب‌وکار در دستور کار دانشکده قرار دارد که بعد از طی مراحل نهایی و تصویب، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز، دانشکده برنامه طراحی رشته استراتژی با هفت زیر گرایش را در دستور کار خود قرار داده است.

 


 

اعضای هیأت علمی

  تصویر نام نام خانوادگی مرتبه تلفن نشانی دفتر پست الکترونیکی نمایه

 

مدیرگروه

محمدعلی شاه حسینی استاد 61117789 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 47 shahhoseini@ut.ac.ir مشاهده
  علی حیدری استادیار 61117757 ساختمان امام رضا - اتاق 417 aheidary@ut.ac.ir مشاهده
  علی دیواندری استاد 61117674 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 61 divandari@ut.ac.ir مشاهده
    محمدعلی فلاح استادیار   مدیریت کسب و کار-بال غربی-نیم طبقه پایین    
  رحمت الله قلی پور سوته استاد 61117771 ساختمان اساتید- طبقه بالا - اتاق 62 rgholipor@ut.ac.ir مشاهده
  سیدحامد وارث استادیار 88003575 ساختمان اساتید- همکف- اتاق 37 vares@ut.ac.ir مشاهده
  عطاءاله هرندی استادیار 09122806817 دانشکده مدیریت کسب و کار-نیم طبقه بالا-اتاق 130 harandi@ut.ac.ir مشاهده
  روزا هندیجانی دانشیار 61117711 دانشکده مدیریت کسب و کار- بال شرقی-نیم‌طبقه بالا rosa.hendijani@ut.ac.ir مشاهده